Friday, March 21, 2014

Travelog Umrah : Part 14 : Perjalanan pulang ke Malaysia..

Assalamualaikum..

Selepas kami semua selesai melakukan tawaf wada', kami semua diminta berkumpul di perkarangan lobi hotel pada jam 11.30 malam..
Seperti yang dijanjikan..bas kami bergerak meninggalkan Kota Suci Mekah pada jam 12.00 tengah malam menuju ke Lapangan Terbang King Abdul Aziz..
Awal pagi dalam jam 4am tu kami dibekalkan dengan nasi arab..sebagai alas perut sementara menanti penerbangan ke Malaysia yang dijadualakan pada jam 7.00 pagi..

Tapi nak dijadikan cerita..flight kami delay hampir 5 jam..
MasyaAllah..besar hadiah Allah kepada kami semua pada hari tu..
Dugaan2 terakhir sebelum kami meninggalkan kota suci yang penuh barakah ini..
Alhamdulillah kami terpilih.. :)

Katanya AirAsia delay dari Malaysia lagi..itu yang terdrag masa kat Jeddah ni..
Tapi apapun aku tetap bersyukur..
Aku yakin Allah sayang nak lepas kami semua keluar dari sana..
Hehehe..itu je perkara positif yang aku boleh fikir..
Jadi bila kita berfikir positif macam tu, takdela kita rasa nak marah sangat kan..?hehee.. ^_^

Akhirnya kami selamat sampai di tanahair tercinta jam 1.30 pagi..
Proses nak ambil luggage dan air zam zam tu jela yang agak memakan masa sedikit..
Kesian jugak bila tengok ada beberapa jemaah yang botol air zam zam dia pecah..
Mungkin itu satu lagi hadiah Allah untuk mereka..
Apapun alhamdulillah sebab apa yang berlaku tu pasti ada hikmahnya..

Kami sampai di rumah dalam jam 3.30pagi..
Irsyad yang tersedar masa aku naik katil tu jadi tidak keruan..
Mungkin dia dalam perasaan percaya atau tidak yang kami telah balik..hehe..comel je.. :D
Yang Irfan pulak bila nampak aku terus tanya..
"Tok mana tok..Irfan nak tido dengan tokkk.."
Adeh..hehe..mungkin dia ingat dia sedang bermimpi kot..hihihii..

Apapun..alhamdulillah di atas nikmat terindah ini..
Aku rindu sangat nak jejakkan kaki lagi ke sana..seronok sangat perasaan tu..
InsyaAllah..semoga Allah makbulkan doa aku dan kita sama2 dapat ke sana kelak..ameen... :)


 
Mencuba jubah dari Mekah..hehe..susah benor nak soh posing!!! ^_^



.S.E.K.I.A.N.






2 comments:

  1. Daro, mokasih lah tuleh2 ni. Orang yang nak poi ni adolah panduan sikit. Mokasih banyak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..semoga penulisan saya ni dapat memberi manfaat kepada org lain..allahu'alam..tima kasih kerana sudi membaca.. :)

      Delete