Sunday, March 2, 2014

Having great time at Kidz Paradise @ Klang Parade..

Hai everyone!!!
Assalamualaikum and happy weekend!!!

Sejak balik dari umrah aritu, dua tiga kali Irfan request nak pergi main2 kat playground..
Bukan playground yang kat taman kitorang ni..bukan jugak playground free kat giant tu..
Tapi...
"Mama..jom la kita pi mall..Irfan nak pi main kat tempat yang ada slides dengan balls tu.."
"Kat mana..?" aku masih pura2 buat tak faham..
"Alaaa..yang ada tempat tembak2 bola..dengan lego..dengan slide..bla bla bla.."
Beria Irfan cuba terangkan kat aku..
Aku faham..dia nak ajak gi main kat AmanVille @ SpaceU8 tu sebenarnya..hehe..

Actually tempat tu memang best..tapi bila ajak en.rahie..ini jawapannya..
"Kita bawak gi main kat Wai Wai Park Jusco jela..murah sket.."
Hihihii..iyolah..memang murah sket..tapi..aku sendiri tak rasa fun.. :p
Sebabnya permainan dia agak limited..kami pulak gi Wai Wai Park Jusco Rawang, memang tak seheaven macam kat Jusco Kepong la..haha..

Tapi budak2 ni tak kesah sangat pun..depa still happy je.. :)

So last week bila aku check deals, ada offer Kidz Paradise..
Wahh..menarik!!
Sebelum ni Kidz Paradise ni ada kat Mines je, tapi cawangan baru dibuka di Klang Parade..
Memang dekat le dengan umah kitorang kan..?
Apa lagi..aku sambar je offer tu..

Terus semalam aku ajak en.rahie pegi arini..kikikii..
Aku akui..aku yang excited sebenarnya.. ;p
Hahaha..selalu abang aku cerita anak dia si Zia ni suka sangat main kat Kidz Paradise ni..
Sebab playground dia lain daripada yang lain..
Apa yang lainnya..?

Kelainannya ialah..tempat ni ada sediakan satu ruang yang penuh dengan biji2 cassia ni..
Kalau sekali tengok macam main pasir kan..?

Macam main pasir kan..?hehe..

Ya Allah..budak2 ni suka sungguh!!
Tapi memang best pun..dengan aku2 sekali join main dalam tu..tapi xdela gambar..hahaha..buat malu je!!hee..

Cassia seeds ni rupanya ada banyak kelebihan tau..
Ni aku ada snap sket cerita pasal Cassia seeds ni..kalau korang nak baca, korang zoom sendiri eh..

Cassia seeds
En.Rahie cakap kat kampung dia dulu banyak pokok cassia ni..
Tapi satu pokok tu takde la banyak sangat biji dia..
So dia agak kagum la macam mana pengasas Kidz Paradise ni boleh ada idea untuk guna cassia seeds ni untuk buat satu tempat permainan kanak2 yang sangat menarik!!hehe..

Aku n en.rahie memang dah jatuh hati dengan Kidz Paradise ni..
Persekitaran yang selesa..
Mungkin sebab dia baru lagi memulakan operasi di Klang Parade ni kot..
So..xdela penuh dan crowded sangat orang..
Wifi sangat laju..hehe..bole buat kerja sambil tunggu anak2 kita main..
Ada bilik baby untuk tukar lampin atau buat susu..siap dengan termos dan air masak lagi..

Baby room

Selain daripada permainan pasir tadi..ada banyak lagi mainan yang boleh diexplore oleh anak2 kita..
Meh layan gambar.. ^_^

Suka betul diorang main pasir.. :)



see saw

Blocks

swing

Vroom

Slides and balls




crawling net

Weee!!! :D
Klang Parade ni pun baru lagi bukak 22 Februari 2014 after 6 months of renovation kalau tak silap..
So masih banyak lagi kedai yang tak bukak..
Kami lepak dalam Kidz Paradise ni pun hampir 2 jam..
Opps..toilet tak disediakan ye dalam ni..
Tapi korang boleh keluar masuk Kidz Paradise ni tak macam indoor playground yang lain..
So nak kuar gi makan ke..toilet ke..boleh je..
As long as korang tak tanggalkan wrist band yang dia bagi tu..

Disebabkan dua-dua beradik ni main sakan dalam ni tadi..
Keluar je..si Irsyad dah terlena..
Tak sempat sampai ke kereta lagi..hihii..
So..kami tapau je makanan makan kat umah..haha..

Okla..ni jela serba sedikit review yang aku boleh bagi pasal Kidz Paradise ni..
Overall..aku bagi 5 bintang.. *clap!clap!clap! ^_^

Bye for now..daa... (",)v











No comments:

Post a Comment