Wednesday, April 9, 2014

Star Cruise Virgo Trip : Part 1 : Road to Singapore..

Hi all..

Assalamualaikum.. :)

Hahahaa..it's been a while from my last entry..

Bukan apa..bz sket lately..

Multitasking la katakan..kat umah n kat ofis..no wonder la org pompuan ni digelar wonder mom!!hahahahaaa..pffttt..perasan!! *____*

Okla..kali ni aku nak cerita sket pengalaman aku naik cruise..
Kalau korang masih ingat entry aku pasal trip kitorang ke Singapore last year,mesti korang perasan yang salah satu impian aku nak ajak en.rahie naik cruise..and alhamdulillah impian tu telah terlaksana baru2 ni..hehe..

Alkisahnya en.rahie qualify untuk trip Star Cruise Virgo ni bersama ramai lagi ajen Prudential yang lain..so dikesempatan tu la dia ajak aku ikut dia sekali..and of course i would say yes kan...?Bukan selalu dapat peluang macam ni.. :)

Trip kitorang ni 4 hari 3 malam..
Naik di Singapore then ke Phuket..ke Langkawi lepas tu berlabuh balik di Singapore..

..::From Kuala Lumpur to Singapore::..

Kitorang dari sini ke Singapore naik coach..
Berkumpul seawal jam 5 pagi kat Berjaya Time Square..
Ada 25 bijik bas dari Kuala Lumpur..
Dari utara,timur dan selatan jangan cakap la..banyak jugak aku rasa..
Stop solat Subuh kat Hentian Nilai then proceed terus ke Singapore melalui LINKEDUA..
Memang tak sesak guna LINKEDUA ni kalau nak compare dengan Tambak Johor sana..
And we managed to reach the terminal at 12.30pm..


Emigresen Singapore

Emigresen check point @ Cruise Terminal
Lepas dah screening emigresen dan urusan check in..
Maka bermulalah pengembaraan bulan madu kami...kikikiii..
Owhhh..lupa nak mention..trip kali ni kami tak bawa anak-anak..huuu..
Budget tak berapa nak cukup...
Tapi..insyaAllah one fine day kalau ada rezeki lebih nak jugak bawak diorang rasa bercuti atas kapal mewah ni kan..
Kat deals tu banyak je aku tengok offer cruise ni..setakat gi penang and langkawi pun ada..
Okla..yang penting nak dapat pengalaman percutian atas kapal tuuu.. :)


Settle check in..dapat kad sorang satu.. :)

All the way to the ship..

Okeh..next entry aku akan ceritakan tentang segalanya yang ada di atas kapal..hehe..
Daaa... ^_^











No comments:

Post a Comment