Friday, June 28, 2013

Mini Gathering @ Flaming Steamboat Bandar Sunway


FlamingSteamboat Buffet, Bandar Sunway

Bole tak aku nak cakap yang ni first time aku menjejakkan kaki ke Flaming Steamboat Bandar Sunway ni..hehe..
Lama dah dok ushar nak pi Flaming Steamboat ni..tapi masa tu dok ada isu halal tak halal kan..
So..asyik tertunda je niat tu..
Tapi sekarang tidak perlu ragu lagi sebab sah-sah dah ada sijil halal JAKIM... ^_^

Actually mini gathering ni pun ad hoc plan..
Berwhatsapp pagi tu dengan member2 lama..terus decide nak jumpa dan bergathering kat sana..
Siap booking tempat awal2 lagi sebab takut penuh..

Macam aku dengan farah..memang selalu gak jumpa sebab dok satu taman..
Memang rapat..nama bapak pun sama..sampai kawan2 kat skolah dulu pernah tanya.. "Hampa dua ni kembaq ka..?" hehee..
Sekarang ni dia mengajar kat Johor..itu yang agak susah jugak nak jumpa tu..

Fiza pulak satu sekolah rendah n pernah sama kelas masa form 1 sekejap..
Rasanya last aku jumpa dia masa dia kawen dulu..tu pun tak sempat nak sembang panjang..
Last few months ni baru dapat keep in touch balik then baru tau rumah kami dekat je sebenarnya..
Dia kat Kapar n aku lak dekat dengan Meru..haha..what a small world!! :)

Dari kiri : Farah and Fiza.. :)

Okeh2..back to the main story.. :)
Kami janji nak jumpa kat Flaming tu lepas maghrib..lebih kurang pukul 8malam..
So..aku dari rumah solat siap2 then baru gerak..
Padahal ada je surau disediakan kat situ..kat tingkat atas ye.. :)

Sampai sana..si Farah n Fiza dah sampai..
Kami dapat meja kat tingkat atas..
Wahhhh...excited tau jumpa kawan2 sepermainan masa kecik2 dulu..
Sama2 belemoih main petang2..ngehhh.. :D
Sekarang masing2 dah ada family sendiri..hihiii..

Harga Flaming ni..RM28.50 untuk dewasa dan RM10.90 untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas..
Sila bayar dulu sebelum makan ye..hehee..
First impression aku bila tengok seafood yang ada..
Waaaa...banyakkkk sangat pilihan..
So pada aku..memang berbaloi la dengan harga dia yang cenggitu..x rugi langsung!hihii..

First round..heee... :D

Tomyam and soup..

And..untuk pengetahuan korang..setiap booking hanya akan diberi masa sehingga 2 jam je untuk dok kat meja tu ye..so kitorang ada masa sehingga jam 10pm..
Mungkin sebab ramai sangat customer..sebab tu diorang buat sistem macam tu kot kan..?
Tapi..okla..bagi aku kalau 2 jam tu dah cukup sangat untuk kita makan n sembang2..

Kitorang dapat 2 pot steamboat..
Lepas dah salam2 n peluk cium semua..apa lagi..gi terjah fridge dia la..
Ambik segala seafood yang ada...
aduyaiiii...makan tak hengat!!!
Patut la kolestrol aku tinggi..high risk tau..hukhukkk.... :'(
Tapi nak bat camne..en.rahie lak asyik dok ulang alik je ambik seafood..rugi la kalu tak makan kan..?hihii...

Selain daripada seafood diorang yang meriah tuuu...ada lagi banyak pilihan makanan..
Ada nasi goreng, bihun goreng, ayam goreng rempah, lauk2, rendang ayam, kuih-muih...
Lagi...ada ais krim pelbagai perisa..nyummss!!! :)
Then..ada mashed potato..yang buat sendiri tau..sedapp..tapi terlalu creamy la bagi aku..
Ada ais kacang..buat sendiri jugak okey..hihiiii...
Lai chi kang..dim sum..dan banyak lagi la...
Tak mampu den nak sebut semuanya kat sini...
Memang sangat berbaloi dengan harga dia...patut la selalu penuh...hmm.. :)

Mi familia... :)

Fiza and husband

Farah's family..
Humaira buat ais kacang..
Tong mesin warna kuning sebelah mesin buat ais tu..mesin buat mashed potato.. :)

Angry bird and nemo nuggets.. :D

Dalam banyak2 tempat steamboat yang penah aku try...
Flaming is the best kot...
Kalau yang kat MAEPS tu..ok jugak..tapi seafood dia tak berapa banyak...
Dia lebih banyak frozen je..macam sosej..crab meat..dan yang seangkatan dengannya...

Kalau Johnny's pulak..ciput sangat portion dia..
Tambah pulak sekarang timbul isu yang logo halal Johnny's tu bukan daripada JAKIM..
Lagi la..tak sedap hati nak makan sana..

Lain2 steamboat restaurant especially kat Sungai Petani yang penah kami try..biasa2 jela..
Just nice dengan harga dan portion yang diberi.. :)

Okla..banyak pulak aku bebel..
Jom layan gambar and kenal2 dengan kawan2 aku tu..heeee...

..My little family..

Farah dan kaum kerabatnya..

Sweet couple husband and wife..

..Us..


Teringin lak nak bukak posa kat sana Ramadhan ni..jom..sapa nak join?!!!! ^_^



3 comments: