Monday, February 24, 2014

Travelog Umrah : Part 2 : Berlepas dari LCCT

Assalamualaikum semua..

Rasanya korang dah baca kan Travelog Umrah Part 1?

Ok..ini kesinambungan travelog umrah kami..hehe..

Flight kami berlepas dari LCCT jam 2.30 pagi 6 Februari 2014..so kami kena berkumpul kat sana lebih kurang jam 10.30 malam 5hb tu..

Kami sekeluarga ambik pakej AirAsia sebab murah sket..hehe..orang cakap tak kisah la ambik pakej apa pun..segalanya bergantung kepada rezeki kita..apa yang datang tu baik ke buruk ke..semuanya adalah dugaan dan ujian daripada Allah jua.. ☺️

Haha..beg bertingkek-tingkek!!
         
Baru selesai urusan check in beg2 besar and tengah tunggu sesi taklimat oleh pegawai Andalusia..

Anak-anak?

Mak abah aku akan jaga diorang..
Lagi pun adik2 aku n abang aku pun ada kat sini..boring2 nanti bole la mak abah aku bawak diorang jalan2 main dengan cousin diorang tu..hehe..
Malam nak berangkat ni pun haruslah kami tak benarkan mak abah aku ikut..
Takut tak sampai hati nak berpisah sekejap dengan diorang..
Ni la pertama kali sejak diorang lahir ditinggalkan oleh aku n en.rahie..huhuu..harap2 segala urusan diorang dipermudahkan..insyaAllah..ameen..

Perasaan aku masa menunggu kat LCCT ni?

Mengantuk dan berdebar semua ada..mengantuk sebab dah melepasi waktu tidur ku..berdebar sebab x dapat nak bayangkan apa yang bakal kami lalui sepanjang berada di sana nanti..dapat ke aku nak melawat Rasulullah saw..?dapat ke aku jejakkan kaki ke masjidil haram..?macam mana kalau aku period..?macam2 bermain di kepala aku..kita x tau apa hadiah yang bakal Allah beri kepada kita kat sana nanti..MasyaAllah..sungguh aku cakap..aku rasa diri aku ni sangat kecik dan hina..huhuu.. 

Dalam hati ni x henti2 aku berdoa agar kami sekeluarga dikurniakan kesihatan yang baik dan kehadiran kami nanti akan diterima dan dipermudahkan segala urusan oleh Allah swt..ameen.. :)








No comments:

Post a Comment