Monday, February 3, 2014

Family Trip : Sabah : Day 2 @ Pasar Philippines, Signal Hill Observatory Platform, Maktab Gaya Sabah & Pantai Tanjung Aru..

Haa..tanpa melengah masa..meh aku sambung entry pasal Sabah ni ye...

Hari ketiga tu kitorang tak jalan banyak sangat..

Breakfast pun kat hotel je..

Dalam kul 9 pagi camtu kitorang turun shopping kat Pasar Philippines..

Kedai pun banyak yang baru buka masa tu..

Jalan2 survey harga then kami singgah kat satu kedai beli brooch2 mutiara sabah..

Banyak gak la borong..hehe..

Pastu cari fridge magnet n beli t-shirt..

Pasar basah kami tak singgah pun..macam nak beli ikan bilis ke apa..ntah la..mungkin sebab aritu aku banyak gak borong masa outstation kat Lumut..tu yang xde hati nak singgah pasar basah tu..

Lepas dah dapat apa yang dicari..kami balik semula ke hotel packing barang..

Kami check out dalam kul 1 tengah hari..sempat la solat jamak siap2..

Sebelum keluar dari bandar KK..kami singgah kat Signal Hill Observatory Platform..dari sini kita boleh teropong la Kota Kinabalu dari atas bukit..

Makan aiskrim sekon dua..then kami turun melawat tempat pertemuan orang tuaku..huhuu..

Mak abah aku dulu bertemu jodoh masa dua2 belajar kat Maktab Gaya ni..

Jenuh la dengar diorang bercerita tentang zaman2 diorang muda dulu..hihiii..macam cute je!! ;p

Lepas dari Maktab Gaya..kami pun terus la ke KK Airport..tapi sebelum tu sempat lagi singgah ambik angin kat Pantai Tanjung Aru ni..hehe..cantik sangat..dari tepi pantai tu kita boleh nampak kapal terbang naik dan turun masuk and keluar dari airport..hehee..

Hmm..baru aku perasan..takde pulak eh gambar2 tempat2 yang aku sebutkan tadi..?

Huhuuu..dok dalam digital camera la tu..belum transfer lagi..xpela..yang penting aku dah cerita tempat2 yang kami singgah sepanjang percutian singkat kitorang ke Sabah ni..bukan apa..kang aku takut terlupa..huhuu..yo la..mokcik ni dah x berapa nak muda sangat..cepat sungguh terlupa kadang2 tu..huhuu..

Takpe..kalau dah transfer gambar2 tu nanti, aku tunjuk la sekeping dua kat sini ye..?hehe..

Ok la kengkawan..dah nak jam 5 dah ni..

Aku sign off dulu..baiiiii!!!!!!!!! :)





1 comment:

  1. Mula2 aku baca tajuk, dalam hati terlintas kenapa nak p Maktab Gaya Sabah...best ker.....rupanya nostalgia mak n ayah hang...mesti diorang teringat zaman cintan cintun dulu2...hehe

    ReplyDelete