Sunday, February 17, 2013

Suatu Kepastian..

Assalamualaikum semua..

Petang2 hujung minggu ni..ditambah dgn hujan lebat..sayu je hati aku..

En.rahie n anak2 sedang lena diulit mimpi..

Aku yg masih terkebil2 sensorang mengadap blog..

Mesti korg tertanya2..apa yg pasti?

Mati..

Kenapa tetiba aku nak bercakap ttg mati..?

Sebab bbrp hari ni aku dgr byk berita ttg kematian..

Mati memang pasti..dalam Al-Quran pun disebut ttg mati..

Cuma apa persediaan kita untuk menghadapi mati..

Cerita en.rahie ttg sahabatnya yg baru pergi menemui Maha Pencipta baru2 ini banyak menginsafkan kami..

Arwah pergi dalam usia yg masih muda..

Meninggalkan seorang balu dan 3 orang anak yang masih kecil..itu belum kira anak yg bakal lahir tidak lama lagi..aduh..sayu lihat anak2 arwah yg masih belum mengerti apa2..

Namun Allah lebih sayangkan arwah..begitu juga sahabat handai serta saudara mara yg begitu merasai kehilangannya..

Arwah seorang yg sangat baik..sebab itu pemergian arwah memberi kesan yg mendalam kepada sesiapa sahaja yg mengenali beliau..

Walaupun aku sedikit pun secara peribadi tidak mengenali arwah..namun cerita en.rahie ttg arwah telah cukup buat aku sebak seolah2 arwah dekat dgn kami..

Semoga arwah tenang di sana dan tergolong dalam golongan orang2 yg beriman..ameen..

Al-Fatihah...


No comments:

Post a Comment