Tuesday, February 19, 2013

Barber in da house yo! ^_^

Assalamualaikum..

Hello readers.. (",)

Ok..aku nak tanya..berapa harga kalo pegi salon rambut sekarang?
Seingat aku la..yg dah agak lama x menjejakkan kaki ke salon..dia ikut berapa panjang rambut kita kan?
Lagi panjang rambut, lagi mahal harganya..
Itu x kira lagi kalo kita nak soh dia cuci ke..massage2 kulit kepala ke..
Itu yg kadang2 terpikir..dah alang2 nak potong, baik pendek terus! ye dak?hehe..

Sejak kawen ni..aku rasa x penah aku pergi kedai gunting rambut..
Opss..tipu..penah sekali masa awal2 kawen..hehe..
Konon nak p memanjakan diri la kannn..nak goda cik suami.. *haha..alasan x bole blah! :p
Mahal tu..huhuu..

Sejak itu..tugas menggunting rambut..den serahkan kepada en.rahie je..
Senang pun senang..FOC lagi..hehehe..
Yang penting, kita x yah risaukan dah pasal aurat sebab susah nak jumpa salon rambut muslimah kat key ell ni..

"Syg cakap je nak fesyen apa..abang bole buat.."

Perghh..ayat tu yg x tahan tu..hehe..
Tapi alhamdulillah la..xde la buruk bebenar hasilnya..okla..sbb aku pun bertudungkan..mmg x kisah sgt la..

Jadi sejak ada anak2 ni..rambut diorg pun mmg akan sepenuhnya diuruskan oleh abah mereka..
So far yg aku perhatikan..Irfan jela yg susah sket..
Menjerit macam kena dera..haishh..malu je mama!
Mana taknya..penah sekali tu..masa sidai kain, jiran aku tanya..

"Irfan kena apa Ida?jatuh basikal ke?nangis dengar sampai umah akak.."

Hahh..kuat x kuatnya anak aku ni menjerit..padahal umah Kak Tun ni selang 2 buah rumah dari umah aku..
Huhuu..
Irfan ni nangis bukan apa..dia geli bila rambut tu kena bdn dia je..
Sebab anak aku sorg ni jenis penggeli sikit..kalo jalan atas tempat dia rasa kotor..menjinjit dia jalan.. ikut perangai sapa la ni..hihii.. 

Irsyad ok..steady je masa abah dia bat keje..tp kalo lama sgt..ngamuk gak la..rimas kan.. :)

Hahahaa..daa.. (",)v


Irsyad yang steady
Bye bye blonde hair..till we meet again.. ^_^

1 comment:

  1. aku biasa gunting rambut kat U5...kedai kat spa aspaliza.tapi ada servis gunting rambut..RM10 jer...pompuan jer leh masuk kedai tu...

    ReplyDelete