Saturday, July 5, 2014

Kala rindu bertamu..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..seminggu sudah kita menikmati kemanisan bulan Ramadhan..
Sekejap je..
Dan hari ini juga..5 Julai 2014, genap sebulan arwah abah pergi menghadap Ilahi..
Rindu..?memang rindu..
Nampak je aku ceria..tapi dalam hati hanya Allah sahaja yang tahu..
Rindu tu makin kuat terutamanya tiap kali aku berada di meja makan..kerna setiap kali time makan,arwah abah akan duduk betul2 setentang dengan aku.. :'(

Suka benar arwah makan walaupun apa yang aku masak tu xdela sedap sangat..
Kalau arwah tahu aku masak,memang dia xkan makan banyak kat luar even kat umah adik kandung dia sendiri..sebab abah faham aku akan merajuk kalau dia x jamah sikit pun masakan aku..huhuu..

Photo of three generation..last pic of us..

Ya Allah..Kau peliharalah abahku di sana..
Kau ampunilah segala dosa-dosanya..
Kau terimalah segala amalannya..
Kau luaskanlah kuburnya..
Kau jauhilah seksa kubur baginya..
Kau sampaikanlah doa dan salam rinduku padanya..
Sesungguhnya hanya itu sahaja yang mampu aku lakukan tatkala aku rindu padanya..

Al-fatihah untuk abah..
Tenanglah abah di sana..
Ameen..

2 comments: