Tuesday, August 6, 2013

Iftar @ Kalumpang Steamboat & Grill

Salam semua..

Nampaknya Ramadhan semakin menghampiri penghujungnya..
Aku pun dah cuti..yeayy!! ^_^
Sebelum balik kampung..me n my best buddies plan nk beriftar kat luar..
So..kali ni aku lak yg jadi organizer..kikikii..

Disebabkan tak nak membazir di bulan yang mulia ini..chewahh.. :D
So..aku cadangkan la beriftar kat Kalumpang Steamboat & Grill ni je..
Locationnya adalah di seksyen 7 Shah Alam..

Kalumpang Steamboat & Grill : Worldwide@7 Shah Alam

Harga? Not bad..quite murah bagi aku..cuma RM20 je untuk dewasa n RM10 untuk kanak2 atas 5 tahun..
Yang penting..there is no limit time! Haha..korang duduk la bape lama korang nak..makan sampai lebam! Hahaa..

Okla kan? Seafoods memang meriah..tapi xdela semeriah Flaming tu..tapi layan jugak la sebab dia ada grill sekali..
Ayam, daging, sotong yang diperap dengan sambal n sos bbq..memang sangat sedap..
Ketam, lala, sotong, udang, ayam, daging..akan selalu direfill..so no worries ya!
Sosej n pelbagai jenis bebola pun ada..
Sayur pun banyak..
Pelbagai jenis mee kering dan pasta turut disediakan..

Selain tu..ada jugak nasi putih, nasi goreng n bihun goreng singapore..
Air masa tu ada laici n grape..secukup rasa! :D
Ada jugak aiskrim, gula2, jajan, keropok2 n kerepek yang kita bole ambil..diorang isi dalam balang..bebudak mmg suka!
Air panas kalo x silap aku ada teh o n kopi..
Masakan panas pun ada uolss..kalau nak.. order jela kat kaunter..tapi bayar asing la..

Tapi bagi aku..buffet yang disediakan tu dah cukup berbaloi, kenyang n puas hati sangat..hihiii..
Disebabkan murah..memang kena booking dulu sebelum pergi..

Hihii..booking untuk 9 adults & 6 kids..
Details n contact number korang bole refer ke website diorang ni..
Kitorang pegi hari Ahad minggu terakhir puasa..memang penuh!
Rezeki kami la dapat slot in hari tu sebab aku booking pun dah tengah hari dah..
Surau jangan risau..ada disediakan kat tingkat atas kedai ni..hehe..tapi bole tahan mengah gak memanjat tangga ke tingkat 3 surau tu..adehhh..hihii...

K la..jom layan gambar jela eh.. :)

Tengah tunggu sebelum berbuka puasa..

Sepenuh-penuhnya kitorang grill.. :D

Farah, Fiza, aku and Hanim..
Me and farah..
Dah nak balik.. :D

Us..4 families..

No comments:

Post a Comment