Thursday, December 2, 2010

R.I.N.D.U

Kring..kringg..

me : Hellooo..assalamualaikum... (bibir sambil mengukir senyuman.. :))
hubby : Wa'alaikumussalam w.b.t..
me : hee..irfan batpe syg?meragam x? (soalan cover line..padahal sblm gi keje td, aku dh tdokan si irfan..ngehh.. :p)
hubby : x la..elok je dia tdo tu..
me : ermm..saja ja call...rindu la kat syg.. (huhuhuu..terucap sudah.. :D)
hubby : rinduu..?abg tau pasaipa... (ayat pancing..aku tau mesti masa ni cik abg aku tu tgh tersengih2..)
me : erkk..pasaipa..? (aku terconfuse sekejap..)
hubby : yela..esok kan hari jumaat.....
me : so..? (saja bat2 x paham..)
hubby : so..mlm ni mlm jumaat la..sbb tu syg rindu kat abg kan?hehehee.. (adeh!hampess tul laki aku nihh...)
me : eh..mana ada..ke situ pulak abg ni.. (hahahaa..sama2 ketawa..)



oppss..sikit2 dah la..hehee..intro of the story..

Hmm..penah x tetiba korg rasa rindu sgt kat seseorang..?walaupun org tu slalu korg jmpa,selalu bersembang2, slalu mkn sekali..even dok dlm 1 bumbung..?

Macam aku..kadang2 ada satu masa tu kan..aku rasa mcm rindu sgt kat laki aku..kalo masa bercinta tu..lain la..perasaan tu mmg akan kdg2 hadir..tp ni dh kawen n dh ada anak pon..perasaan tu tetap akan dtg menjengah..mcm arini aku keje nite, walaupun siang td dh jmpa..tp rindu tu masih ada..hai..terjiwang la pulak..(terstop jap keje database aku..huhuu..)

Actually bagus bila ada perasaan mcm ni..at least ia akan menyemarakkan balik perasaan kita dan pasangan..

Tapi..macam mana pulak dengan rindu pada Pencipta?Hmm..manusia skrg ramai yg lupa padaNya semasa senang..bila susah, baru la mencari2 arah..baru la nak ambik wudu' dan solat..


Aku sedar kadang2 aku pun sedikit terleka..walaupun solat masih terjaga tp dr segi amalan2 lain seperti mengaji, solat sunat, puasa sunat...Ya Allah..dah jarang2 aku buat..sibuk dgn anak?hmm..alasan semata2..padahal irfan tdo awal..ada je masa utk aku dekatkan diri aku padaNya..tp kenapa aku leka?MasyaAllah..mmg misi syaitan utk melekakan anak2 Adam semakin hari semakin berjaya..tambah2 dgn adanya fesbuk..lg la manusia ni lalai..Astaghfirullah..Ya Allah..Kau ampunkanlah hambaMu ini..





Nota kaki : Aku memang rindu padaNya..

No comments:

Post a Comment